Vienna DeLuxe M5AV1-8 Problems with motor

Diskutiere Vienna DeLuxe M5AV1-8 Problems with motor im ..:: Vienna / Prima / Crema / Nova ::.. Forum im Bereich *** SAECO / Philips ***; Hi all, I have a Vienna DeLuxe with a M5AV1-8 control board, the mechanism which loads and compresses powder started to run very slowly so i...
Status
Für weitere Antworten geschlossen.
  • Vienna DeLuxe M5AV1-8 Problems with motor Beitrag #1
D
Deffie
Teetrinker
Dabei seit
27.08.2008
Beiträge
4
Hi all,
I have a Vienna DeLuxe with a M5AV1-8 control board, the mechanism which loads and compresses powder started to run very slowly so i checked mechanics and everything seemed okay, i checked motor voltage and I can measure only 7 volts on motor terminals while operating but they should be about 33 AFAIK.

Is this a known issue ? Can you give some suggestions ?


From Babelfish (Sorry):

Hallo alle, Ich habe ein Vienna DeLuxe, das mit Bedienpult a.m.-5AV1-8, den Mechanismus delux ist, der das Puder lädt und zusammendrückt, das begonnen wird, um sehr langsam zu laufen, also überprüfte ich Mechaniker und alles schien okay, überprüfte ich Bewegungsspannung und ich kann nur 7 Volt auf Bewegungsanschlüssn, während das Funktionieren aber sie messen ungefähr 33 AFAIK sein sollten. Ist dieses eine bekannte Ausgabe? Können Sie einige Vorschläge geben?


Regards,
Giacomo.
 
  • Vienna DeLuxe M5AV1-8 Problems with motor Beitrag #2
hmilbradt
hmilbradt
Super-Mod
Dabei seit
03.01.2005
Beiträge
27.089
Hallo,

This behaviour shows a typical malfunction of the voltage regulation. Change the power transistor BD245C or TIP 33C (fastened to the cooling unit) and the Zener diode ZD 33V (1,3 W) just in front of the Transistor ---> the diagram shows a typical voltage regulation of the gear motor
The variable resistor (S07K35) may be soldered to the AC-side of the bridge rectifier or the DC-Side.

regards
Harry
 
  • Vienna DeLuxe M5AV1-8 Problems with motor Beitrag #3
D
Deffie
Teetrinker
Dabei seit
27.08.2008
Beiträge
4
Thank you for your prompt reply, my local reseller is proposing a BTA16 instead of a BTA12 and a 1W 33v Zener diode instead of the 33v 1,3W or 30v 5W.

Since the current required by the BTA16 is equiparable to the current required by the BTA12 it seems okay to me; my doubts are about the Zener diode; what do you suggest ?


From Babelfish:

Danke für Ihre sofortige Antwort, schlägt mein lokaler Wiederverkäufer ein BTA16 anstelle von einem BTA12 und eine 1W 33v Zener Diode anstelle vom 33v 1,3W oder von 30v 5W vor. Da der Strom, der durch das BTA16 erfordert wird, zum Strom equiparable ist, der durch das BTA12 erfordert wird, scheint er zu mir okay; meine Zweifel sind über die Zener Diode; was schlagen Sie vor? Respekt, Giacomo.

Regards,
Giacomo.
 
  • Vienna DeLuxe M5AV1-8 Problems with motor Beitrag #4
D
Deffie
Teetrinker
Dabei seit
27.08.2008
Beiträge
4
Err, please do not consider what i said about the BTA12/16, i just confused things :)

Regards,
Giacomo.
 
  • Vienna DeLuxe M5AV1-8 Problems with motor Beitrag #5
hmilbradt
hmilbradt
Super-Mod
Dabei seit
03.01.2005
Beiträge
27.089
Hi,

The Zener diode should be a ZD 33V - 1,3 W or higher not lower. Otherwise you will encounter the same problem again in quite a short time. The Zener is the most critical part of the voltage regulation- The gear motor is a 33 VDC motor. So do not use a 30v/5W Zener diode. 5 Watts are o.k but not 30V.
Triac replacements (if required) are listed in this PDF-File --> Ersatztypen für Saeco-Halbleiter

regards
Harry
 
  • Vienna DeLuxe M5AV1-8 Problems with motor Beitrag #6
D
Deffie
Teetrinker
Dabei seit
27.08.2008
Beiträge
4
Hi,

The Zener diode should be a ZD 33V - 1,3 W or higher not lower. Otherwise you will encounter the same problem again in quite a short time. The Zener is the most critical part of the voltage regulation- The gear motor is a 33 VDC motor. So do not use a 30v/5W Zener diode. 5 Watts are o.k but not 30V.
Triac replacements (if required) are listed in this PDF-File --> Ersatztypen für Saeco-Halbleiter

regards
Harry

I cannot find that specific Zener diode, but fortunately the diode was okay, it was the TIP 33C broken, i changed it and now I can have bar-grade-no-hassle espresso again :)

Thank you so much!

Bye,
Giacomo.
 
Status
Für weitere Antworten geschlossen.
Thema:

Vienna DeLuxe M5AV1-8 Problems with motor

Oben